Jag har fått några undrande mail då jag ha...

dsc05361 (MMS)

Jag har fått några undrande mail då jag haft recept då jag skrivit att det ska vara lime- eller citronzest. Det är helt enkelt rivet skal och det ni ser på bilden är ett s.k 'zestjärn'. Jag fick mitt för flera år sen i present tillsammans med fler köksredskap och verktyg. Jag såg in en butik i vintras att det järn jag fick kostade 59 :-. Efter att ha haft mitt i så många år måste jag nog säga att jag skulle köpa en ny om min gick sönder och jag inte fann någon i andrahandsbutiker. Jag tycker den är riktigt bra då den är vass och vinklad så att den endast tar skalet och lämnar det vita, beska. Och citronen * som tappat skalet då? Den skivas och hamnar i vattenkaraffen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0