Skrivarloft

I vardagsrummet finns ett loft som varit tänkt det skulle fungera som kontor åt oss båda - ett gemensamt utrymme. Allteftersom vi bott in oss och planerat kommande renoveringar har vi avsatt ett snarlikt loft, om än liiite större, till Johan inne i det som ska bli bibliotek som vi håller på med nu. Där kommer han att ha sitt tillhåll, ett ställe utan fönster som redan nu i mitt inre går under benämningen 'the Dungeon'. ;) Det befintliga loftet kommer således att bli mitt kontor, en författarlya och ett skrivarloft där vi gemensamt förvarar de där trista pärmarna som hux flux dyker upp "då man blir vuxen" och där jag kan sitta ostört och skriva och blogga och snegla ut över den slående vackra utsikten.

Igår då jag borstade tänderna för att gå och lägga mig och läsa kom jag helt plötsligt på att det skulle kunna bli ännu bättre där uppe om man möblerade om lite. Förankrade förslaget hos Johan som fick världens energi och började bära, stuva och greja 22.30 igår kväll.

Nu är det iordningställt som det ska vara samt att vi beslutat att vi ska måla om där nu till veckan. Och ja, självklart kommer ni att få se både före- och efterbilder men de kommer på den nya bloggen. :D Både skrivbord, hittat på en vind, samt en myshörna där man kan läsa ostört om kvällarna, kommer att föräras plats där uppe.

Gissa om jag längtar???

Malin ♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0