Det har nog inte undgått någon att vi ekon...

dsc05135 (MMS)

Det har nog inte undgått någon att vi ekonördar är riktigt förtjusta i rökelse? Salvia är en underbar sk. 'smudge'-rökelse som är busenkel att göra själv! Plocka in salviablad och låt det torka luftat på ett galler med luftspalt under, jag lade ugnsgallret på ett trätråg, och låt torka ett par dygn. Vänd bladet då och då. Sedan eldas bladen på ett rostfritt fat eller i ett rökelsekar. Tänd eld på ett blad och blås ut elden så fort det tar fart så att det sedan får glödga och sprida väldoft! Vill man inte göra egen så säljs en underbar på Amuletten (klicka på deras reklambanner under Våra samarbetspartners).


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har ett annat tips på väldoft.

Förra veckan tog jag in en rosa lupinkvist, det luktade som man kommit till indien, typ. Vet inte hur jag ska beskriva doften, kändes iaf väldigt exotiskt.

2010-06-22 @ 20:17:28
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Petra: Åh, det tackar jag för! Lyckobacken är just nu full med knoppande lupiner! Härligt med exotiska dofter! :)

2010-06-23 @ 05:56:24
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0