Pelargon-nörd!

Jag har helt snöat in på pelargoner och hittar sidor på internet där man kan beställa sticklingar eller byta med varandra! Wow! Detta är ett intresse jag kommer att odla (ha, ha, i dubbel bemärkelse!) framöver då jag finner det otroligt mysigt! :)


 

Dessa är av sorten Appleblossom, den högra röda heter Appleblossom Rosebud.

 

Den vänstra är en sk. doftpelargon och den högra är inhandlad på lanthandeln här i byn! Lite ovanlig och en stor favorit!

Alla mina Mårbacka-sticklingar har tagit sig jättebra och för att få de riktigt kraftiga och starka i början nyper jag bort alla blommor som uppkommer. På så vis kommer den igen ännu bättre!



Har ni några pelargoner?

Malin ♣



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0