Eko-hundmaten är nu här och gissa

0-47ca8af5b9024f27910aa41743b4f567.png

Eko-hundmaten är nu här och gissa vilka som snabbt glufsade i sig av det goda? Innehåller fullkornsvete, kallpressad rapsolja, vetegroddar och mineraler. Det jag tyvärr upptäckte vid leverans är att detta är ett kompletteringsfoder som ska blandas ut med kött. :( Känns krångligt då vi inte har kött hemma så jag ska kolla om det finns ett fullvärdigt alternativ som är klart att servera direkt men ändå KRAV-märkt. Återkommer i ärendet...


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har sett att Änglamark har eko hundfoder på Konsum. Finns i Järna där vi bor, kanske man kan höra om de kan köpa in där ni bor om det inte finns!

2010-03-01 @ 14:45:30
Postat av: caroline axelsson

Magnussons har ett helfoder som är KRAV märkt! De har även ett kompletteringsfoder (det du har?) dom du säger ska blandas med färskfoder för att ge fullvärdigt protein. Finns bland annat på foderbilen.se :)

2010-03-01 @ 17:39:07
Postat av: Surya

Jaha, vad synd:-( Jag vet att Magnussons även har ett helfoder som iallfall är till 70% Kravmärkt. Alltså utan Kravmärkningen men har ca 70% kravmärkta ingredienser. Har för mig att det är allt annat utan köttmjölet som är krav.

Ska oxå köpa det tror jag när vi har slut på Standart som vi nu kör med. Nellie funkar lite sådär på det.

Kram

2010-03-01 @ 17:57:05
URL: http://www.skapa-ditt-liv.blogspot.com
Postat av: Surya

sorry Caroline, såg inte att du hade skrivit samma sak:-)

2010-03-01 @ 17:57:57
URL: http://www.skapa-ditt-liv.blogspot.com
Postat av: Johanna

Förr i tiden har jag sett ekologisk hundmat på coop. Änglamark. Kanske det finns än?

2010-03-01 @ 18:48:43
URL: http://ekofamiljen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Och nu kan man klicka på Ekoblogg bannern! Jag är lycklig!

2010-03-01 @ 19:52:09
URL: http://www.bellio.se/blog
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Elin: Ja, just det, det hade jag glömt bort. Tack!



caroline axelsson & Surya: De tappade den märkningen vid årsskiftet då KRAV ändrade reglerna och fodret endast är 77 % KRAV. Det var därför jag inte hittade det på hemsidan då det inte längre får finnas bland KRAV-produkterna utan återfinns under helfoder med namnet Den naturliga hundmaten. Detta blev vi jätteglada att få veta då vi pratade med deras extremt rara personal så ett sådant är redan beställt. Det vi redan köpte, kompletteringsfodret, är ju utblandat med deras gamla foder eftersom man ska göra så i övergången till ett nytt foder så de får tillräckligt med protein de dagar det tar för helfodret att hitta till Lyckobacken. Kompletteringsfodret får sedan utgöra belöningsgodis i 750 år!!! ;)



Tack för att ni tog er tid, jag har världens bästa läsare!!!



Johanna: Japp, det är kirrat! :D

2010-03-02 @ 05:21:39
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0