Björkskrubb

Torsdagar brukar jag ju ha mitt lilla eko-spa hemmavid, idag blir det inte så då vi är på vift men annars så, och då tänkte jag att det är passande att delge er receptet på en bodyscrub man enkelt gör själv men björkblad!

1 sl. färska, nyplockade björkblad
5 dl. finmalet, oblekt havssalt
2 dl. mandelolja *
1 tsk. rivet citronskal *
1 msk. honung *
30 droppar eterisk citronolja *

Blanda alla ingredienser med mixerstav eller i mixer. Verkar blandningen för torr tillsätter man mer olja. Lägg blandningen i en ren burk och förslut väl.

Exytra skönt blir det om man sköljer av skrubben med kallt vatten efter att man masserat in den på kroppen på våt hud.

Skrubben håller ca. 6 månader i svalt utrymme.

Malin ♣


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, detta måste jag testa! Jag älskar doften av färska björkblad!

2010-05-07 @ 22:26:02
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Anna: Ja, jag tyckte det lät fräscht! Och jag håller med, det doftar underbart!

2010-05-10 @ 05:36:29
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0