En sång

"Solen lyser, himlen är blå.
Vad det är skönt att leva då!
Högt i topp går allas humör
och det är det som susen gör!"

Klarblå himmel med strålande sol. 16 grader varmt och fräknar på näsan. Skratt, stoj och tjim! Barn som glatt slirar runt med sina små trehjulingar i överflödigt grus på asfalten. Skrubbsår och grus som fastnar i snoret under näsan. Fingervantar. "Springskor" och keps istället för mössa och PO.P-overall. Mellanmål ute eller en fikastund i en park. Gungor som strävar att nå himlens oanade höjder. Fotbollar och brännbollsträn. En bortglömd vintermössa som hänger i ett lönnträd sprängfyllt med knoppar redo att brista vilken dag som helst.
Fåglar, katter och en ekorre. En hackspett. Bandyklubbor och mål. En spade. Grävskopor och hinkar.

Om inte detta är livet så vet jag inte vad, för allt detta ser jag från mitt fönster nu!


Kommentarer
Postat av: Desiree

Vilken ära att få vinna ett halsband! hur bär jag mig åt för att få det nu? adress eller? kram

2008-04-24 @ 15:43:38
Postat av: Hans

Kul att du varierar dig så mycket på bloggen. Gjorde en Stumbleupon på den som jag installerade idag för att hålla reda på alla trevliga bloggar!

2008-04-24 @ 15:49:52
Postat av: Erika

Det har verkligen varit härligt väder. Trots att jag nästan har jobbat ihjäl mig dessa dagar så har jag passat på att vara ute lite på lunchen och så.
Idag har jag varit på massage och ansiktsbehandling och det behövdes verkligen. Synd bara att det inte fanns tid imorgon, då hade jag kunnat slappna av hela helgen.
Men imorgon är det äntligen helg. Jippi!

Kram!

2008-04-24 @ 19:36:54
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Desiree: Maila den adress dit du vill att vi skickar halsbandet till [email protected] så skickar vi det inom ett par dagar!

Hans: Tack! Ja, det är növändigt att ha ett verktyg som hjälper en med alla bloggar, annars glömmer man så lätt bort någon man ändå vill läsa!

Erika: Vad skönt det lät! Jag har ju redan gjort helg och idag ska jag på massage kl 16:30 för att verkligen kick-starta helgen!

Hoppas du får en alldeles underbar helg nu, gumman!

Massa kramar!

2008-04-25 @ 08:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0