Fusk-städning

Igår kväll hade vi mys med scones, té, lite rulltårta och en kusin med man! :) Kände mig alldeles utmattad i onsdagskväll så städa inför främmandet kändes inte som något jag var sugen på; TV-soffan kändes mer lockande. Jag brukar i regel vara duktig på att dammtorka en gång i veckan och dammsuger gör vi väldigt regelbundet p.g.a. Lotus så jag visste att jag med gott samvete kunde "fusk-städa" denna vecka.

Här är det jag gjorde;

¤ Våt-torkade våra djupa fönsterbrädor där dammet syndes.

¤ Samma med vår gamla radiomöbel. (Fernissad träyta visar dammet ack så vänligt!)

¤ Städade toan ordentligt eftersom det känns ofräscht annars.

¤ Vädrade lägenhetens alla 37 kvm.

¤ Vi diskade, fast det är maken alltid duktig på att göra!

¤ Såg till att inget låg framme och tog upp plats. (Men vi brukar vara duktiga på att hålla ordning just för att vi bor så trångt, 2 tröjor framme hos oss är som en hel tvätthög hemma hos folk med normalstora lägenheter!)

Allt såg sedan så fint och nystädat ut då gästerna kom och de tyckte det blev så fint med all renovering vi gjort.

Detta mina vänner, det är att downshifta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0