Olivpaj

Både jag och Johan är riktiga "pie-lovers" så till söndagsmiddag idag blir det en ljuvligt god olivpaj.

Krämig olivpaj 200 gr.

Gör degen efter Ert vanliga recept, tryck ut i formen och ställ sedan kallt i 30 min. Förgrädda sedan 5-7 min. i 200 gr. Ta sedan ut skalet och sänk värmen till 175 gr. innan pajen ska gräddas färdigt.

Mixa 1 brk. Kesella med 8 st. soltorkade tomater och 20 basilikablad. Blanda ner 2 äggulor, 1 ½ dl. riven Parmesanost och 1 dl. hackade, svarta oliver. Krydda med svartpeppar (salt behövs inte eftersom både osten, tomaterna och oliverna ger sälta.)

Häll smeten i formen och skiva 2 stora tomater och lägg ut på fyllningen. Avsluta med 1 dl. skivade, gröna oliver och 1 ½ dl. riven ost.

Grädda ca. 30 - 40 min. till pajen fått fin färg och är genomfärdig.

Servera med en god sallad!

♣ 

Kommentarer
Postat av: Camilla

nu blir jag hungrig :P hehe ha en bra dag

2008-04-27 @ 10:24:30
URL: http://millaans.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Camilla: Ha, ha! :) Men den är jättegod, jag lovar!

Ha en bra dag du också, det kommer fler recept alldeles strax!

/Malin

2008-04-27 @ 10:30:59
Postat av: Michelle

Är du intresserad av en blandning mellan nyheter,mode,kändisar och Livet?

Kolla då in min blogg och lämna gärna ett spår efter dig! =) Ha en bra dag!

http://miiichaa.blogg.se - Allt och lite till!

2008-04-27 @ 10:47:25
URL: http://miiichaa.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Michelle: Ska kolla in den då jag får tid över!

2008-04-27 @ 14:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0