Ömkande dravel

Har större delen av mitt vuxna liv dragits med, och kämpat med, magkatarr. Den ger sig inte av för gott men den håller sig i schakt då jag sköter om mig själv, både matmässigt och själsligt.

70 % av kroppens immunförsvar sitter i magen, kanske kan det vara så att magkatarren ställer till det så att jag regelbundet blir förkyld? Är nämligen sjuk igen, hemma från jobbet med 38,5 i feber, ömmande bihålor och snuva.
Det verkar nämligen som om förkylningarna helt och hållet är mina, jag blir alltid sjuk då ingen annan i min omgivning är det och mina förkylningar smittar ingen annan. Helt individuella med andra ord.

Ville inget speciellt med detta inlägg, ville mer bara lufta tankar och kanske självömka mig lite? Ska sjunka ner i soffan med en värmande liten whippet-pojke nu, några ekologiska Digestive-kex, en massa strunt-TV och sedan alternera sömn med TV-tittande.

Jag ska se till att hjärnan och mitt inre får vila och bara njuta av harmoni och lugn och ro. Jag ska inte tänka på att jag har en massa saker som väntar på mig på jobbet, för vet Ni; alla de sakerna finns faktiskt kvar då jag kommer tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Anna Öberg

Stackars dig(ömk, ömk). Vilken tur att du har Lotus som håller dig sällskap. Krya på dig!

2008-04-15 @ 10:43:32
Postat av: Ida

Hoppas det ger med sig snabbt! / Ida

2008-04-15 @ 10:52:17
URL: http://www.idalandfors.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Anna Öberg: Tack! ;) Känns så mycket bättre då folk tycker synd om en! *ler*
Ja, han är ett bra sällskap, ligger på magen så man varken kan röra sig eller göra något åt att man toksvettas!

Hoppas du har en bra dag?
/Malin

Ida: Tack, det hoppas jag med!
/Malin

2008-04-15 @ 12:04:18
Postat av: Erika

Trist att vara dålig =/
Hoppas att du frisknar till snabbt.

De kommer säkert att jämföra alla olösta mord på flickor/kvinnor med honom. Förhoppningsvis så kan några av fallen få sin förklaring.
Så skönt det är att han befinner sig bakom lås och bom!

2008-04-15 @ 15:41:33
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Sara

För mig får du ventilera så mycket du vill, och må så dåligt du vill, om du vill ;)
Vad skönt att du har något som säger till dig när du inte mår bra?
Kram!

2008-04-15 @ 22:17:01
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Erika: Ja, det blir väl lätt så; han blir något sorts halmstrå man kan kolla allt olöst mot. Men som du säger, några olösta mord kanske kan få sin upplösning nu!

Det känns bättre idag så jag tror att jag kan gå och jobba imorgon, vi får se under dagen!

Kramalin

Sara: Bra att du säger det! ;)
Ja, jag är tacksam för magontet för det lär mig hela tiden saker om mig själv!

Kram!

2008-04-16 @ 07:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0