Vilken musik är typiskt "ni"?

För ett tag sedan listade jag de böcker som bäst representerade mig. Nu har vi kommit till de 15 låtar som är mest "jag". Alla nedanstående 15 låtar är så underbara att jag mår fysiskt dåligt! Utmana mig i "Singstar" närsomhelst och jag bangar inte på dessa! ;) 

Klicka på låtarna för att höra dem på Youtube.

¤ Ännu doftar kärlek, Marie Fredriksson
¤ When you love someone, Bryan Adams (hört live)
¤ I don't wanna live without your love, Chicago
¤ Don't stop me now, Queen
¤ Fear of the dark, Iron Maiden (hört live)
¤ Ikaros, Björn Afzelius
¤ Back to black, Amy Winehouse
¤ För kärlekens skull, Ted Gärdestad (sjöngs under vår vigsel)
¤ Carrie, Europe (hört live)
¤ Goodbye my lover, James Blunt
¤ It's all coming back to me, Céline Dion
¤ Hallelujah, Jeff Buckley
¤ Breton drum (fanns inte på Youtube. En låt från CD'n "Keltisk stillhet".)
¤ Long lost penpal, Hello saferide
¤ Angel, Aerosmith

Är det någon/några låtar som Ni känner speciellt för? ♣

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag funderade lite på om jag skulle lägga upp en lista på de låtar jag lyssnar mest på just nu.
Men denna lista ser också intressant ut =)

Tack för alla dina fina kommentarer idag!

Kramar!

2008-04-02 @ 16:44:21
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Lisa

Jisses, du har världens underbaraste musiksmak!!

:)

2008-04-02 @ 16:55:53
Postat av: Malin Harju

Erika: Jamen, gör det! :) Det är ju så himla kul att Youtube finns så att man kan länka till videos.

Tack! Gillar dina blogg och därför blir det kommentarer också!

Kramalin!

Lisa: TACK! Om inte annat är den väldigt blandad, jag har egentligen ett enda krav och det är att det ska vara något som "sticker ut" och gör det lite extra. Gillar inte massproducerad musik som enbart lanseras för kommersiell marknad.

Kramalin

2008-04-03 @ 07:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0