White guide 2008

Jag läste någonstans att i White guide 2008 (en guide som kartlägger krogar i vårt avlånga land) som nyss kommit ut så var eko-trenden tydlig.
Ca. 50 av de 530 listade restaurangerna använde sig av större delen ekologiska- och närproducerade råvaror. Dessa märks med en grön stämpel i guiden.

Den eko-krog som fick bäst betyg var Ängavallen längst ner i Skåne där allt var ekologiskt, ifrån läsken gästerna dricker till grisarna som bodde på gården.

F A N T A S T I S K T! ♣ 

Länkat; White guide 2008, Ängavallen

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tycker att det borde öppna en eko-resturang här i övik som serverar goda, nyttig mat som är tillagas från ekologiska produkter.

Men övik kanske är för litet för att en sådan resturang skulle kunna gå runt.

Kramar till sjuklingen!

2008-04-15 @ 15:42:43
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Sara

Men vad KUL! Det var ju det jag bloggade om precis, där de har glada grisar!! Har fortfarande inte ätit på restaurangen, men nu blev jag ju inte mindre motiverad.
Godnatt!

2008-04-15 @ 22:14:02
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Eria: Ja! Jag håller med! Hade inte jag redan haft ett jobb jag stormtrivs med hade jag öppnat en sådan! Tror att nu är rätt läge om man ska satsa!

Tack för dina kramar! :)

Malin

Sara: Vad kul att det var samma ställe! Du får ta med F dit och dricka eko-läsk och klappa glada grisar! :)

Kramar!

2008-04-16 @ 07:28:48
Postat av: Ängavallen

Om du någon gång är nere i Skåne är du varmt välkommen att hälsa på här på Ängavallen. Varmt tack för dina vänliga ord!

2009-04-16 @ 22:12:42
URL: http://www.angavallen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0