Chai-té

Nu under augustimånad släpper Biofood tre nya té-sorter från Pukka herbs, alla tre med smak av chai. Hoppas någon av butikerna i stan tar in dem för jag älskar chai-té ♥ och då är det kul att testa nya, ekologiska sorter!

 

Bilder lånade från Pukka herbs.

Vi brukar skumma upp lite soja- eller havremjölk i en kastrull under kraftig vispning. Brygg sedan starkt té av god och lite kryddig karaktär och häll i en mugg. Man kan tillsätta en bit socker om man vill, självfallet är en ekologisk råsockerbit det godaste alternativet, och rör sedan om. Häll på den skummade mjölken och pudra lite kanel överst!

Det är fantastiskt gott då det går mot lite mörkare, kallade tider! Som nu!


Kommentarer
Postat av: Erika

Chai te är det godaste teet!

Fick en mjölkvisp när jag fyllde år så nu ska jag köpa ett gott chai också så att jag kan göra en riktig en =)



Hoppas att helgen har varit bra!

Jag har haft det lugnt på landet och mulat blåbär och svarta vinbär som attans!



Kramar!

2008-08-25 @ 16:52:49
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: Absolut! :P Vad kul, det blir så mycket billigare då man kan göra hemma, och nyttigare eftersom chai-lattes på fik oftast görs på syrup som innehåller sjuka mängder socker!



Helgen var underbar! Gud så gott med både blåa och svarta bär, är avundsjuk! :)



Massa kramar!

2008-08-27 @ 06:47:19
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0