Sötpotatis-pytt

Idag då vi handlade hade Grön Gåva fått hem ekologisk majs! Som vi har väntat! Det har inte alls kännts bra med "vanlig" majs då flertalet märken är genomodifierade, så det här var ju toppen!

Det inspirerade oss till en pytt i vår gjutjärnspanna som blev ljuvlig! Vi tärnade och kokade upp 1 sötpotatis. Medan den kokade upp tärnade vi 1 Halloumiost i ungefär lika stora tärningar som vi stekte. Sedan stekte vi ekologisk ostronskivling med ½ tärnad röd lök,1  tärnad ekologisk paprika och 10 st. sugar snap peas. Sedan slängde vi ner några ekologiska mini-plommontomater och potatistärningarna. Mumma!

En lite modernare tappning på en traditionell rätt! ♣

Kommentarer
Postat av: Nadia

Även coop har majs både på burk och ibland i frysen.

2008-03-01 @ 15:10:41
Postat av: Malin Harju

Nadia: Vad bra! Det blir så tokigt eftersom vi handlar på ICA, ska vi köra extra dit känns miljöpåverkan så stor...huvudsaken att det finns så att fler kan köpa!

2008-03-02 @ 08:51:20
Postat av: Nadia

Ja jag saknar ju en del saker på konsum här också, och ICA här har inget KRAV alls... Men jag är också dålig på att be dem ta hem... borde ta tag i det!

2008-03-02 @ 21:02:46
Postat av: Malin Harju

Nadia: Jag var på Kvantum stenhårt i början om att ta hem än det ena och än det andra och jag vet att de sa att det var lättare för dem att ligga på då eftersom de visste att det fanns efterfrågan.

2008-03-03 @ 06:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0