Husfrun's intentioner

Det är mulet ute nu och enligt alla väderprognoser kommer det att falla regn under dagen. Jag ska först falla ner i soffan med en helylle-frukost och en halvsedd film.

   

Sedan ska jag städa, städa, städa medan Johan fixar lite saker. Detta tänker jag göra till doften av en nybakt sockerkaka (som jag inte hunnit baka än, men jag ska!) Tänkte att det skulle vara mysigt efter att vi käkat lunch att sjunka ner med kall Solhavre, nybakt dinkelsockerkaka och kanske ett sällskapsspel?

Så vill i alla fall helst jag spendera en regnig dag!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Var filmen bra? Dinkelsockerkaka låter gott, jag har använt mycket dinkel tidigare. Är det vanlig sockerkaka fast med dinkel?

2008-07-21 @ 22:15:46
URL: http://tyraslillabebis.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Ylva: Ja, den var jäkligt rolig! :D



Ja, jag bytte ut vetemjölet mot siktat dinkel. Använder man fullkornsdinkel blir kakan lite väl porös, fullkornsdinkel passar bra i matbröd eller kladdiga degar som till t.ex. kladdkaka el. dyl.

2008-07-22 @ 08:09:21
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0