Matig sallad

Då tjejerna kom på besök igår gjorde jag en sallad till lunch. Tänkte att det känns sommarfräscht samtidigt som man kan göra den mättande med t.ex. ris eller pasta samt variera den i det oändliga.

Så här gjorde jag igår;

Stek en Halloumi-ost i små kuber i lite olja. Låt svalna. Blanda färsk babyspenat *, insbergssallad, ruccolasallad *, klippta soltorkade tomater *, skivad gurka *, slantade morötter *, tunnt strimlad rödlök, delade körsbärstomater * med en god vinegrette * i en stor skål så att det är lätt att röra om så att alla goda ingredienser blandas ordentligt. Det såg härligt nyttigt ut med det vackra, svarta riset i och det bröt av fint mot alla fräscha grönsaker!

Ingredienser markerade med * är ekologiska hos oss.

Fontana Halloumi var den första halloumin på svenska marknaden. Gott, läckert, nyttigt. Bild lånad från Fontana.

Klicka på bilden för att komma till en sida med recept med Halloumi-ost.


Kommentarer
Postat av: Cilla

Mmmm, låter gott! Tack för länken till halloumi-recepten. Äter halloumi ofta men pga okunskap/fantasi blir den alltid grillad. Det blir det ändring på nu...

2008-06-24 @ 12:40:28
Postat av: Malin Harju

Cilla: Det VAR gott! :) Det blir ju lätt så att man fastnar i samma hjulspår, då är det kul m ny inspiration!

2008-06-24 @ 14:19:28
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Cilla

Precis. En av mina stora inspirationskällor för mat och bak är http://www.nlife.se/. Har du varit där? Om inte, gå dit! Nyttigt och mycket gott.

2008-06-24 @ 14:38:09
Postat av: maria i oslo

Nina Ahlm på nlife är min inspirationskälla oxå =) Som jag skrev tidigare är äppeltzatzikin inspiration från henne =)

2008-06-24 @ 17:30:38
Postat av: Malin Harju

Cilla: Nej, jag har inte varit där och kikat. Tack för tipset, alltid kul med nya recept! :)



maria i oslo: Aha, det var samma place. Minns ju att du skrev om Nina. Tack! Ska verkligen kolla in den sidan!

2008-06-25 @ 07:11:36
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0