Fikon- och fetasallad

Kvällens middag kommer att bestå av en fikon- och fetasallad som serveras med vitlöksbröd.

Jag tänker använda ekologisk ruccolasallad från Swegro, färska fikon i klyftor, smulad ekologisk Feta-ost från Fontana, miniplommontomater i halvor från ICA, I ♥ eco, och tunnt strimlad rödlök. ICA's ekologiska olivolja extra virgin får ringlas över tillsammans med flingsalt och Sommarlängtan från Änga Gård.

Stek ca. centimetertjocka skivor av lantbröd i lika delar ekologiskt smör och rapsolja med 3 skalade, hela, vitlöksklyftor. Låt rinna av på hushållspapper och ät till salladen.

Vad tror Ni, hit eller miss? ;) 

♣ 

Kommentarer
Postat av: K

Låter förträffligt! helt klart en hit!

2008-03-08 @ 10:06:21
Postat av: fanny

åh va glad jag blev :D tack! va mysigt att vakna med ett leénde på läpparna! hoppas du får en mysig dag! massa kramar!

2008-03-08 @ 10:40:59
URL: http://pinkpills.blogg.se
Postat av: Malin Harju

K: Det tror jag med!

fanny: Varsågod, men jag menar det!
Ha en mysig dag du med!

Kramalin

2008-03-08 @ 12:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0