Halloumi-sallad

Ikväll blir det middag såklart, trots att jag inte känner mig det minsta hungrig. Fick dock välja och då valde jag Halloumi-sallad. Känns gott med en kall, lätt middag då man själv är varm och illamående!

Stek 1 Halloumi i bitar i en stekpanna med lite smör. Skiva rödlök, purjo, tomater och gurka. Blanda i en skål med Halloumin och tillsätt strimlad isbergssallad och hackad ruccola. Tillsätt sedan urkärnade oliver, majs och klippta soltorkade tomater. Häll på olja och vinger och krydda med någon god krydda.

Av ovanstående så är det endast Halloumin som inte är ekologisk!

Till det äter vi ekologiska vete-tortillas som vi rivit Västerbottensost på samt lagt ruccola på. Lägg ihop dem två och två och grädda på bakplåtspappersklädd plåt ca. 5 min. 225 grader. Skär i trekanter och njut till. Passar även jättebra som appéritif, sopptillbehör eller drinktilltugg.

Ljuvligt gott, till och med då man mår blä.

Trevlig kväll! ♣

Kommentarer
Postat av: Erika

Det där låter jättegott!
Jag har faktiskt aldrig ätit halloumiost, men jag är sugen på att testa.

Härligt med en resa till Rom,låter helt underbart! Vad är en starwarsinvigning i jämförelse?
=)

Hoppas att Anna börjar med ekologiska plagg snart så att du också kan shoppa från henne.
Migränen gick över igår, kände ingenting när jag vaknade. Det var en riktig lättnad!

Mera kram!

2008-03-27 @ 19:33:28
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Hans

Jag är periodvis helt tokig i halloumi. Började äta det på Cypern 2005 tror jag och slutade aldrig. Så härligt med stekyta.

Jag såg att du givit oss en länk till Nyfikenvital. Jätte stort tack för det! Det var verkligen snällt.

2008-03-28 @ 05:27:10
Postat av: Anonym

Ha en trevlig helg nu och krya på dig!jag färgade håret igår, guldblond e jag nu haha ja jag vet jag e aldrig nöjd men det blev rätt bra tycker jag...
kramiz

2008-03-28 @ 06:19:33
Postat av: Malin Harju

Erika: Då måste du prova! En fantastisk ost man inte behöver göra något med! God att tärna som den är i sallader, men också att både steka och grilla. Får en alldeles ljuvlig yta och smaken är inte av denna värld!

Skönt att migränen släppte, kan inte var roligt det där! Huvva!

Ja, Leia och Han Solo finns ju kvar! ;)

Ha en fin fredag, vännen!

Hans: Ja, Halloumi är ju en alldeles underbar ost! Vore ännu underbarare om det fanns ekologisk att få tag på, men det kommer säkert det också!

Vad roligt att en sådan bra tidning som Er Nyfiken Vital hittat hit, nu känner jag mig hedrad! Ni gör ett kanonjobboch är verkligen en inspirationsskälla!

Ha en trevlig helg!
/Malin

anonym: Igen! Ha, ha, du är söt du! Du är ju fin i allt så det spelar ingen roll, men jag väntr ju på att det ska komma rött en vacker dag också!
Det känns bättre idag så det känns som om det kan bli lite helg här hemma också!

Kramar!

2008-03-28 @ 06:45:06
Postat av: Junitjej

Var med och tävla här, om du inte redan deltar:
http://junitjej.blogg.se/1206601794_vinn_produkter_frn_fo.html

2008-03-28 @ 06:52:39
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Junitjej: Tack för tipset!

2008-03-28 @ 07:16:16
Postat av: katriina

Oj vart jag anonym??? det ser faktiskt lite rött ut i vissa sken även lite rosa haha fint va?
kram Katriina

2008-03-28 @ 14:25:01
Postat av: Malin Harju

katriina: Ja, det blev visst så, även om jag förstod att det var du!

Pink? Jag som öslakr rosa, hur härligt låter det?
Ha det bäst nu,tjejen, så ses vi på måndag!

PS.Hur gick det med tanden?DS.

2008-03-28 @ 17:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0