Vilka böcker är du?

Då jag är borta hos nya bekantskaper tycker jag det är väldigt intressant att kika i deras bokhyllor, om det nu finns några, för att få en bild av vilka de är. Satt och funderade idag på vilka 10 böcker som skulle kunna vara jag som person.

Kom fram till följande, som alla rekomenderas varmt!

# "Nya dinkelboken - Den hälsosamma dinkeln", av Ingeborg Vatheur
# "Du är vad du äter", av Gillian McKeith
# "Choklad: från brownies till praliner", av Sara Jayne Stanes
# "Hur människoöden tvinnas: tusenåriga minnen från fyra jordeliv", av Oscar Bush
# "Lycka! En handbok i konsten att leva", av Dalai lama
# "Té: upptäck, utforska, avnjut", av Hattie Ellis
# "The secret", av Rhonda Byrne
# "Kanariefåglarna ryter", av Ingrid Franzon & Margaretha Dahlberg
# "En obekväm sanning", av Al Gore
# "Handbok för den kräsne konsumenten", av Tommy Svensson

+ bonusboken "Hemma hos Jamie" som kom ut alldeles i dagarna!

Det här är jag, vilka är Ni? ♣

Kommentarer
Postat av: anna

oj..tio böcker som är jag...

* När lucy sullivan skulle gifta sig, Marian Keyes
* Tre svarta kjolar, Anna Johnson
* Mailynbiografier ( flera författare)
* Té enligt nasse
* Drömlexikon
* Grafisk Kokbok
* Vm 1994 - en specialbok från Expressen
* Jackie Kennedybiografier
* 100 years of fashion illustration
* Undead and Unwed, Mary Janice Davidson

2008-03-05 @ 18:36:15
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Malin Harju

anna: Kul att du hängde på! :) Är lite nyfiken på den grafiska kokboken!

2008-03-06 @ 05:22:06
Postat av: Nadia

Rolig idé! Den enda vi har gemensam är Kanariefåglarna ryter som jag ännu inte tagit mig tid att läsa ordentligt.

Såhär kanske det skulle se ut för mig

"Att må dåligt är en bra början" Bengt Stern
"Möt dig själv bortom allt förnuft" Bengt Stern
Eng-Sv Sv-Eng lexicon
Spanskt-Svenskt Svenkt-Spanskt lexicon
LonelyPlanet om olika länder
Homeopati till husbehov
"Att välja glädje" Kaj Pollak
"Ditt kompetenta barn" Jesper Juul
Inredningsböcker av alla slag!

Och en bok som jag är nyfiken på är
Nonviolent communikation av Marshall B Rosenberg (tror att det är den)

2008-03-06 @ 13:00:48
Postat av: Malin Harju

Nadia: Tack för din lista! Kul att Ni delar med er!

2008-03-06 @ 13:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0