Ekologisk "fel-lunch" blev rätt!

Idag var det en "fel" dag rent lunchmässigt. Orkade inte fixa till något igår kväll då jag kom hem efter kl. 20 så det blev fil med jordgubbssylt och skivad banan. Det funkar ibland eftersom jag inte kör med light-skit så fick jag ändå i mig liiite fett och en massa kalcium både ur filen och bananen. Bananen får dessutom stå för kolhydraterna och fibrer och sylten får symbolisera det söta här i livet. Slängde i lite linfrön för att få lite bra fett och omega 3 och åt lite färsk spenat och några buketter broccoli till för att få i mig järn. Avslutade med en ½ blodgrape för att ta upp järnet ordentligt. (Japp, får lågt HB-värde om jag inte äter mycket järn. Beror inte på att jag är vegetarian dock utan har alltid haft det så här.) Kände mig ändå rätt nöjd med min snabbt sammansatta improvisationslunch.

Kände mig ännu mer nöjd då jag insåg att precis ALLT jag stoppat i mig var ekologiskt. Yay!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag gillar såna här inlägg!
Jag är extremt intresserad av mat, nämligen. Och just till detta inlägget eftersom jag själv har lätt för järnbrist, tror det är totalt naturligt eftersom jag inte tror vi är gjorda för att förlora blod en gång i månaden.
Jag gillar att ha dig som inspirationskälla!

2008-05-13 @ 16:33:23
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Sara: Tack! Om du har järnbrist tycker jag du ska dra i dig en persiljekvist per dag. Det brukar göra susen!

Härligt att jag kan inspirera! :)

Kramalin

2008-05-14 @ 06:20:18
URL: http://www.ekoblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0