Kokoskaka

Det sista jag åt innan vattnet gick var denna fantastiskt goda kaka som vi avnjöt i Holmsund i goda vänners lag! Ni måste testa, jag lovar att den inte driver vattnet ur alla! ;)

Kokoskaka 30 min. 175 gr.

2 ägg * + 1 äggvita * (spara gulan till toppingen)  vispas poröst med 2 dl. socker *.
Blanda 2 dl. siktat dinkelmjöl * med 2 tsk. bakpulver och rör sedan ut det i 1 dl. vatten. Detta blandas sedan ner i sockersmeten.
Smörj en form med löstagbar botten och bröa med kokos * och häll i smeten. Grädda i ca. 30 min. i 175 gr.

Topping;

Smält 1 hg. smör * och rör ner 1 äggula *. Låt svalna. Rör ner 2 tsk. vaniljsocker och 2 dl. kokos *. Rör sedan ner 3 dl. florsocker * och bred krämen på kakan.

Ingredienser markerade med * är ekologiska i vårt kök.

Den är helt ljuvlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0