Lördag

Efter en alldeles förträfflig middag (bl.a en vansinnigt god soppa gjord på ekologiska jordärtskockor) är det skönt att vakna upp efter en god natts sömn! :) Känner mig dock aldrig hundra procentigt utvilad nu förtiden, men jag antar att det hör till!

Ute är - 2 grader och strålande sol! Dagen kommer att bjuda på lite pyssel och don här hemma. Ska bära bort utemöblerna och plantera lite höstblommor (ljung, silverek och prydnadskål tänkte vi) i gjutjärnsgrytan som står utanför dörren. Ska även fixa iordning lite inför bättringsmålningen som ska ske i både sovrum och badrum, hänga upp lite krokar och sortera i ordning lite bebiskläder.

Tanken är också att vi ska fika med S och pojkvännen M som vi aldrig träffat så det ska bli jättetrevligt! (Hoppas på att få premiär-fika på ekologiska och Rättvisa Barista för det har jag inte hunnit göra ännu!) Ska också hinna med att skiva upp en massa äpplen som vi fått av svampkunniga N som jag jobbar med. Hon kom med en 10 kilos laddning igår och det togs tacksamt emot! :)

Kvällen kommer att bjuda på hembakt pizza med lite ekologiska skörde-godsaker på och filmen "No country for old men" av bröderna Cohen. Misstänker att en gigantisk kopp chai-té också kommer att slinka ner tillsammans med några bitar choklad! ;)

Med andra ord; en alldeles underbar lördag! Men nu först; Johan's dinkelscones och ekologisk äppeljuice!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Åh jag har fikat där en gång, åt en underbar ekologisk foccacia!

2008-09-13 @ 09:39:25
Postat av: Malin Harju

Ylva: Kul att höra! Är sugen på eklogiskt chai-té och kanske finns där goda chokladbollar? ;)



Hoppas tapetseringen går bra?



Kramalin

2008-09-13 @ 09:49:43
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0