Nystart

Idag är det måndag igen. Ny vecka. Ny start. Och faktiskt också nystart.

Nu är sommaren liksom över och vardagen går mot sin vanliga lunk. Då passar det perfekt att lova sig själv två saker;

1) Att komma igång med Pilates igen.

2) Att helt sluta svära. Leon kommer snart att börja förstå vad jag säger och då vill jag inte lära honom mindre trevliga ord. Mammas fula ovanor ska inte präglas över på honom.

Som nödlösning har jag tagit till "snällare svärord" som jag kan få ta till; fariken, fasiken, för bövelen och styvel är exempel på dessa.

Wish me luck, jag kommer tyvärr att behöva det! :S


Kommentarer
Postat av: katriina

Lycka till! ;0) det går nog bra nu när du har så bra utbytesord med

2009-08-17 @ 18:01:00
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

katriina: Tack vännen!

2009-08-18 @ 08:50:43
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Grejt!!! Jag har knappt aldrig svurit i mitt liv men det senaste året har dessa ord letat sig in hos mig... men mestadels när barnen inte hör... men snart så klart så har jag ju använt orden i dess närvaro... har hänt bara ett ytterst fåtal ggr - då är Mandus snabb att säga till mig på skarpen! :) Dock finns det gott om andra i vår givning som svär så Mandus snappar upp från dem... men ännu så länge har vi klarat det bra.

2009-08-18 @ 10:07:36
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Nadia: Bra att Mandus säger till! :) Även om andra svär så är det ju skönt om man i alla fall kan begränsa det barnen tvingas höra! ;)

2009-08-19 @ 08:18:09
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0