Life is like a box of chocolate

I denna vackra plåtlåda som följde med min utgåva av Leila's härliga kokbok A piece of cake gömmer vi vår godaste choklad!

 

I den finns goda mintchokladen från Plamil Organics som är Fair Trade-märkt, KRAV-märkt, rekommenderad av Vegan Society, fri från vetegluten- och stärkelse, fri från animaliska produkter såsom ägg & mjölk och dessutom tillverkad i en garanterat nötfri fabrik. Fabriken drivs av 100 % förnyelsebar energi.

 

Förutom mintchokladen har vi alltid Blanxart hemma! En ljuuuvlig choklad som fullkomligt smälter i munnen. Som krämig crème fraiche eller något annat smältande & ...ja, krämigt! Denna är helt ekologisk och dessutom fri från sojalecitin. Yey!

Båda godingarna köper vi på Grön Gåva och finns alltid hemma. Underbart goda med en kopp rykande hett té till! :P

Malin ♣

Kommentarer
Postat av: Lisa

Den ekologiska mintchokladen tror jag min äldsta syster köper alltid med. men har aldrig smakat den. får köpa nästa gång jag är i stan :)

2009-12-10 @ 19:21:45
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Lisa: Du MÅSTE smaka, den är hur himla god som helst!

2009-12-14 @ 06:35:39
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0