God potatis

I fredags var vi inte särskilt hungriga men rätt sugna på något eftersom vi levt på müsli och eko-juice i typ en vecka. Hade en massa potatis i kylen från föregående laddning från Rekolådan så det kändes som om vi var sugna på den. Det var stora, fina potatisar som jag borstade och sköjde noga. Jag ska de sedan i ca. 3 cm. tjocka skivor och smälte smör * i en långpanna. Potatisarna * fick sedan bakas i ugen med flingsalt * och grovmalen svarpeppar * tills de var ca. 5 min. från att vara klara. Då skivade jag över Feta-ost * och halverade tomatskivor * med egenodlat, torkad oregano *. Dessa smaskade vi på i handen som ett litet snacks till Idol och det var hur gott som helst! Kan tänka mig att detta passar jättebra till t.ex. grillat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0