Lista

Det var länge sedan det var någon lista här på bloggen så nu lånade jag en lååång lista hos min Erika!

Namn: Malin Ulrika Harju.

Piercingar: Ja, 5 st. 4 är vanliga öronhåltagningar jag töjt ut eftersom, 1 är pirecad "på riktigt". Det grövsta smycket är 4 mm. tjockt.

Tatueringar: Mmm, 10 st. varav 5 av dem utgör ett band runt handleden med 5 små.

Längd: 1,57

Skostorlek: 38 på sommarskor och 39 på vinterskor.

Hårfärg: Hennarött. Love it!

Fräknar: Jajamen, speciellt sommartid!

Kär? Men nånting! ♥ Tänk att jag fick gifta mig med min stora kärlek!!!

Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej, inte på något sätt!

Tycker du att du är attraktiv? Inte nämvärt. Men jag har många andra fina både egenskaper och saker med mitt utseende som är bra! :)

Dricker du? Nej, 2010 är mitt första vita år. Känns otroligt spännande!

Röker du?
Nej, har aldrig gjort. Dock har jag snusat i 3 år för ca. 7 år sedan.

Vilket schampo använder du? Urtekrams Lavender-schampoo.

Vilken parfym använder du? Min egna gjord på ekologisk mandelolja och ekologiska eteriska oljor.

Vad är du rädd för?
Inte för döden som sådan. Men kanske för att den ska komma liiite för tidigt. Man blir lite nojig över sådant då man satt barn till världen, man vill ju inte missa en endaste sekund!

Gillar du att tvätta? Sedan vi flyttade till hus och fick en väl tilltagen tvättstuga har jag inga problem med det. Men de dagar jag slipper gråter jag ju inte precis! ;)

Gillar du berg- och dalbanor? Nej.

Senaste…

Filmen du hyrde? Mamma Mia! som sågs i helgen. Johan hade inte sett den.

Filmen du köpte? A clockwork orange.

Låten du hörde: You will only get it once av Joel Alme på Morgonpasset i P3.

Låten du laddade ner? Laddar inte ner musik.

Personen du ringde? Mamma ♥!

Personen som ringde dig? Också mamma! ;)

TV-program du såg? Gordon Rammseys The F-word.

Person du tänkte på? Johan ♥!

Favorit…

Låt: Of all times så är det Don't stop me now av Queen, men temporärt så höjs alltid volymen då Gitarrer & bas, trummor & hat med Hästpojken spelas på radion.

Sak att göra: Bara vara. Vakna utvilad hemmavid med hela familjen hemma. Ta en lång, god, mysig eko-frukost och prata & skratta. Går ut och andas frisk lantluft. Äta en god lunch. Dricka té. Etc...

Sport: Promenader & yoga.

Dryck:
Lyckobackens egna källvatten! :P

Kläder: Leggings och stooor, mysig tröja! Och sköna ulltossor till!

Film(er, jag kan inte säga bara en): Grease, The Village, LOTR-trilogin, Twilight-filmerna (de två som kommit so far), allt (ja, jag menar ALLT) av Tim Burton och gärna med Johnny Depp.

Bil: Skulle vilja ha en hybridbil men än så länge körs en alldeles perfekt miljöbil av ekofrugan; en Ford Focus Flexi Fuel. En blå. Kallas Smurfbilen här hemma. ;)

Serie: Gray's anatomy, Criminal Minds, Morden i Midsomer, Desperate Housewives. Sen gillar jag Familjen annorlunda på TV 4, så himla mysigt!

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Jamen snälla. Huvvaligen som min farmor skulle säga! Många, många gånger!

Gråtit över en flicka? Ja, men inte pga. kärlekssorg. Men sviken vänskap svider nog så ont.

Ljugit för någon? Ja tyvärr. Men vita lögner känns mer OK än andra...men att ljuga, är det någonsin rätt?

Varit i slagsmål? Ja, men det var inte självförvållat. Hamnade mitt i skärselden på dansgolvet på krogen och sopade till hejvilt för att komma ur epicentrum. I samma veva som en vänlig (och lååång) själ kastade upp mig på scen till DJ'n så fick jag in en fullträff mitt i nyllet på en av stans största "anabola-knaprare" då. :( Detta är nu 10 år sedan. Dock tror jag tyvärr han knaprar olagliga piller fortfarande.

Blivit arresterad? Nej, men jag har suttit i förhör i polisbil då ett ex blev misshandlat och polisen ville ha mina vittnesuppgifter. Kändes nog läskigt.

Träffat någon från internet IRL?
Ja, det börjar bli en del nu! :D

Antal…

Gånger ditt hjärta brustit?
2

Hjärtan brustet på grund av dig? 2

Tjejer du kysst? 2 (fylle-"skoj")

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Inte så många, bara de som stod mig närmast då.

Gånger ditt namn varit med i tidningen? Ett par, tre gånger.

Senaste…

Boken du läste? Den ryska vännen av Kajsa Ingemarsson.

Personen du fick e-mail av? Anna på Ekokul! :)

Personen du fick brev av? Minns inte...räknas brev med blogg-levernaser? Isåfall var det från Loa på Ecoloco.

Personen du fick sms av? Min vän S. *ler*

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Vår familj sitter alltid ner och äter tillsammans. Igår vid middagen fick vi sällskap av mamma & hennes J!

Saken du köpte?
En ny grillvante då Tofu gnagt sönder den gamla.

Vad har du gjort idag? Inte mycket.

Brukar du svära mycket?
Tyvärr, men jag håller på att försöka sluta. Man ska inte göra det. Dock svär jag aldrig på mitt jobb eftersom jag är kring barn hela dagarna! Och eftersom jag kan låta bli det på jobbet så måste jag ju kunna låta bli det hemma med!

När stiger du upp på morgonen? Vardagar 05.00, på helgerna blir det då Leon vaknar.

Vad har du på dig?
Nattlinne. ;)

Vad ska du göra ikväll? Se Familjen annorlunda efter att jag nattat Leon (min tur ikväll) och sedan lägga mig på Shakti-mattan och läsa (läs sova).  

Vad är du allergisk mot? Hyacinter och granar inomhus. 

Använder du hårspray? Då jag tvättat håret och stylar det. 1 ggn/vecka alltså.

Kan du stå på händer? Nej, men jag har kunnat.

Håkan Hellström eller The Ark? The Ark.

Salt eller socker? Socker i kakor & salt i mat! ;)

Gillar du ketchup? Nja...

Är du glad nu? Jamen självklart!

Var du glad igår? Absolut! :D

Vad dansar du till? Jag dansar inte. Aldrig. Någonsin.

Stockholm är… ? En stad jag sällan känner sug efter att åka till.

Göteborg är… ? En stad jag aldrig besökt.

Kan du sjunga? Ja, jag har sjungit i kör stora delar av mitt liv.

Spaghetti eller makaroner? Huvudsaken att det är ljus dinkelpasta, det går jag igång på!

Land du vill besöka? Irland, Tibet, Italien igen, norra delarna av England, Skottland & Norge igen.

Någon som hakar på?

Malin ♣


Kommentarer
Postat av: Lisa

trevlig läsning och jag trodde inte du skulle vara så kort. jag är lång jag eller lång och lång. du får se om du läser den här efter jag gjort den någon dag och vilka sköna slappa kläder. sköna kläder ska man ha, inte tighta åtsittande byxor och den där fikan måste bli av i vår någon gång!

2010-01-20 @ 01:12:13
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Lisa: Kul! Ser fram emot att läsa dina svar! :) Ja, fikat ska bli av, jag lovar! :P



Nu ska jag gå in och läsa om hur du haft det!



Många kramar så länge!

2010-01-20 @ 06:03:09
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0