Vad saknar jag?

Jag skrev för ett tag sedan att bara ekologisk Philadelphia-ost skulle finnas så skulle jag inte sakna något förutom ekologisk keso. Så kom den och då sa jag att jag inte skulle sakna något. Kom på att jag saknade eko-smördeg utan en massa läskiga tillsatser men det fick jag smaka hemma hos en fin vän som hittat den på ICA. Yey! Men jag har ändå kommit på att jag saknar vissa saker i alla fall. Jag saknar också;

¤ eko-mozzarella

¤ eko-ricotta

¤ eko-mascarpone

¤ eko-bakpulver

...till att börja med.

För det är så, det man inte har eko det saknar man! ;)

Malin ♣


Kommentarer
Postat av: Pernille

Eko-mozzarella vet jag att jag har köpt. Producerad i Italien förvisso, men jag har för mig att jag hittade den på Coop Forum. Eko-bakpulver finns, det har jag sett hos Morot & Annat (tipsa din lokala ekobutik om att fråga dem vem som levererar kanske?)



/Pernille

2010-01-19 @ 08:09:41
Postat av: Marie

Åh, så det finns eko-smördeg? Fint, då ska jag titta efter det nästa gång.

2010-01-19 @ 08:17:19
URL: http://joelly.se/anteckningar
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Pernille: Tack snällaste du! Ska genast undersöka det!



Marie: Ja, den är färsk på rulle. Toppengod!

2010-01-19 @ 11:41:46
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Ja vi köpte ekomozarella häromdagen men den var tyvärr frusen= inte så god, så vi behöver reklamera och få prova en ofrusen... Konsum i Själevad!

2010-01-19 @ 16:11:50
Postat av: Lisa

Har köpt eko-mascarpone på coop. Dock var det en extremt svårförstådd förpackning. Kunde inte riktigt lista ut vad den mascarponen innehöll, men den vad god.

2010-01-19 @ 18:22:10
URL: http://omlivetpalandet.blogspot.com
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Nadia: Usch då, det lät ju inte alls gott!



Lisa: Just det...ska ligga på min matbutik att ta hem så jag slipper ränna runt halva stan för att köpa lite ost (not so eco!)

2010-01-20 @ 05:53:21
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Jag har köpt både ekomozzarella och ekomascarpone på Coop. Visserligen ett tag sedan men det bör finnas fortfarande.



Ekologiskt bakpulver finns på en del hälsokostbutiker. Det är fritt från aluminium och heter "Wijnsteenzuur bakpoeder" kommer från Holland och kostar runt 30:- fören glasburk om 100g. Jag har använt det i en massa år och det är samma proportioner som "vanligt" bakpulver.



Hoppas du hittar det du söker. Tack för tipset om smördeg förresten. Är sällan inne på ICA men får kanske ta en tur och reka lite =)

2010-01-21 @ 18:21:39
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Beatrice: Härligt! Då ska jag ligga på "min mataffär" med att ta hem det i sitt sortiment också! :)



Tack för tipset, då ska jag kolla det nästa gång ha är i stan! :D



Du får väl ligga på "din mataffär" om att ta hem det också! ;)



Kramalin

2010-01-25 @ 06:16:33
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0