Var det för mycket som lovades???

Så här ett par dagar in på det nya året är det dags att summera förra årets nyårslöften!

¤ Ge upp alla farliga rengöringsmedel, såsom klorin exempelvis, och till en början koka själv av tvättnötter. Räcker inte de till så ska vi köpa ekologiska och mer miljövänliga än de alternativ vi har nu.

Vi har inte kokat själva av tvättnötter men annars så har vi skött oss på denna punkt! :D Citron rengör numer diskbänken och diskhon och ättiksprit ersätter klorin vid desinficering. WC-rengöring köptes på Jordklok, så även handdiskmedel och ett allrengöringsmedel för ytrengöring.

¤ Testa ett nytt recept i veckan.

Av årets 53 (jo, det blev det 2009) så har vi kanske testat 30 nya recept så här tycker jag vi ligger på -.

¤ Alltid baka eget bröd. Nu på slutet har det slarvats lite sedan vi låg på sjukhus men nu ska vi komma igång med det igen.

Vi gick ut hårt under årets första fem månader. Sedan flyttade vi och då sket dig sig rejält. Men årets sista månader kom vi igån igen så ca. 2/3 av året åts endast hembakt. :)

¤ Frosta av kyl- och frys och sedan installera tillhörande kassetter som ska minska kostnaderna.

Done! Har dock inte sett nämvärda resultat. :(

¤ Alltid använda tygpåsar då vi handlar. Efter tips från Erika har jag alltid en i handväskan numera så att man alltid har en nära till hands om man kommer på att man måste handla några små-grejor. 

Både si och så...vi har nog skött oss 75 % av gångerna, men ibland har vi glömt så då blir det pappåsar. I och för sig snällare än plast men ändå...

Inför det nya året har jag personligen satt upp flera mål, men några av de jag vill dela med mig av till er är;

¤ Inte låta min energi bli stulen av några av de energi-tjuvar som det finns ett par stycken av i min omgivning.

Jaa! Jag lyckades nästan till 100 %! :D

¤ Bara köpa ekologiskt eller Second Hand. Som det är nu har även jag "fuskat" med det då och då men det tänker jag inte inför 2009. Dock finns en klausul - då det endaste tillfället blir aktuellt bloggar jag om det, samt att en ny bikini måste införskaffas inför sommaren så eventuellt måste jag "synda" även då. Får se, men intentionen är att hitta även en sådan som är miljövänlig på ett eller annat sätt.

En ny bikini införskaffades inte så där skötte jag mig. Men jag har fuskat lite, och tyvärr oftast bara för att de plaggen var snygga. :( *skäms*

¤ Göra en god gärning per dag. Ni vet väl att alla goda gärningar går igen åttfaldigt så ut med er och bjud på er själva! :) Jag har redan idag gjort två goda gärningar; jag har köpt två saker som kommer att glädja andra. Jag har köpt en present till en som verkligen behöver det samt en ny utgåva av "The Secret" till mig så att jag kan låna ut mitt gamla, tummade ex till de som vill låna och ta del av allt det härliga!

De gånger det funnits tillfällen har jag ALDRIG passat på att göra en god gärning. Vissa dagar inte alls, men vissa dagar fler än en. Men inte på något sätt har jag utfört en god gärning/dag.
Dock har The Secret varit utlånad allt som oftast! :)

Summa sumarum är väl att jag tycker att jag skötte mig OK och fick godkänt, men kanske inte så mycket mer.

Hur gick det för er med era eventuella nyårslöften?

Malin ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0