Långhelg

Imorgon är det helg igen och denna vecka är den extra välkommen! Vi ska fortsätta röja här hemma utomhus och försöka städa bort en massa nu då vi i alla fall går in i ett nytt skede i renoveringen. Är spy-less på hur det ser ut här hemma nu; damm, damm, damm överrallt. Men fint blir det, oj! De har varit otroligt duktiga och har gjort ett fantastiskt jobb!

Helgen bjuder också på besök av Underbaraclara och hennes man Jakob. Det känns otroligt kul då vi inte fått chans att umgås tillsammans alla fyra ännu! :D Det återstår att se vad vi hittar på dock...måste klura lite!

Vi ska även hinna med middag hos fina vänner och en visit till Umeå då bror ska uppvaktas i efterskott!



Hur ser er helg ut?

Malin ♣


Kommentarer
Postat av: Henrik / enbättrevärld.nu

Tittar förbi jag med på spontanbesök, dock bara i bloggen :) Tokhärligt med långhelg, samma här! Bitarna börjar falla på plats oxå. Hela jag bubblar :)



Angående bisfenol, om du får möjlighet se filmen Underkastelsen av Stefan Jarl. Eller ja du behöver nog knappast övertygas om att vi borde minska på giftkonsumtionen men är en skrämmande film. Som jag sa, folk frågar ibland varför jag propagerar för ekologiskt, miljövänligt osv, jag svarade: Se filmen så får ni en del av svaren.



Ha en härlig långhelg ni med!

Regniga kramar från nedre Norrland (skåne då alltså;)

2010-05-12 @ 07:29:45
URL: http://enbattrevarld.nu/
Postat av: Marita

Hej!

Det här med att det är längre åt en el. andra hållet är verkligen sant. För 11 år sedan flyttade vi ut till Nynäshamn som ligger 3,5 mil från Tyresö där vi bodde innan. Det är alltid jag/vi som åker dit spontant dom känner att dom aldrig har vägarna förbi mig och det kan ju vara sant i och med att Nynäshamn inte är något man bara åker förbi om man inte ska till Gotland. Jag tycker att det är helt ok men lite tråkigt i bland. Min helg är ganska lugn. I morgon är det fotbollsmatch för min dotter 11 år och på Lördag har min son 13år handbollsavslutning i vår fina simhall som man kan hyra.Vi ska fixa lite på tomten också.kram

2010-05-12 @ 08:17:55
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Henrik: Du är den andre inom loppet av en vecka som tipsar om den så nu måste det bli av! Vi har intw möjlighet att se via Youtube då vu har 0,25 mbt, vet du om den finns att köpa???



Marita: Ja du ser, jag är inte förvånad. Men lite trist är det.



Kul med en helg i idrottens tecken, det ska bli intressant att se vad Leon kommer att intressera sig för då han blir större! :)



Kram på er!

2010-05-17 @ 05:16:55
URL: http://www.lyckobacken.se
Postat av: Henrik / enbättrevärld.nu

Nej tror inte den finns än, går på bio nu, kolla in http://www.folketsbio.se



Får hoppas den kommer på tv framöver med, fler som borde se den som sagt :)



Ha det bra!

kram

2010-05-17 @ 08:18:39
URL: http://enbattrevarld.nu/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Henrik: Tack! Kanske läggs den upp på Youtube så kan Johan spara ner den på jobbet och ta hem den datorn. Vill gärna se den...antar att den var riktigt bra?



Kramalin

2010-05-18 @ 05:30:28
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0