Gårdagen

Herregud så uppvaktade vi blev igår! :D Roligt att fylla år, och roligt att alla tyckte fikat var gott! Vi bjöd på minttoppar, mördegskringlor (tack farmor!), kladdkakemuffins (tack älskade K!) och Kanadakaka. Till det fanns det té, ekologiskt och Fair Trade-märkt pulverkaffe (tänker inte köpa en bryggare då varken jag eller Johan dricker kaffe!) och ekologisk jordgubbssaft. Och tårta såklart! 

Förutom en massa pengar (jag ska spara 1500 :- till mammabyxor och mammaleggings i höst) till oss båda, så fick vi en jättecool anslagstavla från Village av A-S och R som vi snabbt hängde upp i köket.

Visst blev det läckert? Vi som hade en tom plats där och den blev pricken över i så att säga. Fick även en massa fina blommor,

en liten kryddträdgård (perfekt för jag har inte orkat odla egna i år),

Lotus fick en present, en vattenkanna från Indiska av gamla plåtburkar som svetsats ihop (hur eko-tänk är det?),

en Muurrikka, ett Trangiakök, en digital febertermometer som är för örat (bra till både oss och då bebisen kommer), ett bälte till bilen för gravid-magar, en boll som studsar på vattnet (Johan), ytterligare en bola (jag) i svart, silver och cerise, en gubb-cardigan à la Kurt Cobain (Johan) och scarf + 70-tals pilotbrillor+ necessär i canvas (jag).

Dessutom fick jag en fantastiskt vacker prydnadssak av Johan;



Köpt i en av sta'ns antikaffärer och designad av en svensk formgivare. Märkt PERCY med e:t som en bakåtvänd 3. Hänger ni med? Skulle gärna vilja veta med om formgivaren så jag hoppas någon kan hjälpa mig? Jag tror att det är Artur Percy som gjort den vid Gefle Porslin men jag vet inte. Den är värderad till över 3000 :- men p.g.a en deffekt gav Johan 1/3. Jag älskar den och nu står den så fint på Gretas radiomöbel och bara passar in hos oss!
 Vi hade med andra ord en alldeles perfekt dag som inte tog slut förrän vid 20-tiden och då blev det indisk hämtmat för vi orkade inte göra middag då!



 

Kommentarer
Postat av: maria i oslo

Gratulerar i efterskott.

Det var en himla massa presenter =) Härligt.

Vattenkannan från Indiska skall jag hålla utkik efter!

Bra ekotänk. fast samtidigt är det äl mest eko att INTE handla =) Ha en fin måndag!

2008-06-16 @ 08:37:33
Postat av: Malin Harju

maria i oslo: Tack! Men jag fyller imorgon och Johan på onsdag så det får bli grattis i förskott. ;)



Jepp, håller fullt med; mest eko-tänk är att inte handla. Men detta belv en fullträff för vi behövde mycket av de saker vi fick och då hade vi ändå tvingats köpa nytt, dessutom är mycket av det hållbart (t.ex. Muurrikkan och Trangiaköket) och då känns det lite eko-vänligt, att man investerar för lång sikt liksom!



Ha en toppenbra dag!



Kramalin

2008-06-16 @ 08:43:04
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0