Eko-tortillas

Kvällens middag består av fyllda tortillas och en god sallad med bl.a. ekologisk avocado!



Så här improviserade jag till det;

8 st. ekologiska fullkornstortillas
1 förp. ekologisk Fetaost
1 gul lök från Rekolådan
1 påse I ♥ eco babyspenat
2 dl. Grekisk youghurt
1 dl. finriven KRAV-märkt parmesanost
salt, svartpeppar och sachajuanpeppar
½ dl. ekologisk extra virgin olive oil

Jag finhackade löken och spenaten och ringlade olja över. Sedan smulade jag Fetan och blandade i den och tillsatte sedan parmesan och youghurt. Salta och peppra och fyll sedan tortillabröden och rulla ihop dem. Lägg i en ugnsform och gratinera ca. 15 min. i 225 grader.

Efterrätt?

Mina hemmagjorda tryfflar! :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0