Valborg och sköna maj!

Imorgon är det Valborgsmässofton. Valborg. Sista april. Min bästa C sa en gång att jag var den enda hon kände som sa Valborg, alla andra sa sista april. Det stämmer nog, men jag tycker Valborg låter mer vackert. Sista april känns mer fylla och otrevligheter i buskar.

Imorgon ska vi i alla fall skynda oss hem från jobbet och göra mys för kl. 18:00 kommer fyra små vänner; S & M och F & M. Härligt!
Middagen kommer i alla fall att bestå av eget vitlöksbröd ihop med Thaigryta och ekologiskt jasminris. Efterrätten blir After Eightkakan men med mintchoklad från Green & Black's eftersom den inte innehåller sojalecitin alls. Way to go! Till detta serveras vispad grädde.

På kvällen blir det hummus, vitlöksdipp och en massa grönsaker till.

Hur ser Er Valborg ut?

Kommentarer
Postat av: Anna

Skoj det där vad man säger. I mina trakter och kretsar (västergötland, Göteborg/Chalmers och Lund) säger ALLA Valborg. Kanske hänger det ihop med de starka studenttraditionerna som finns kring dagen både i Lund och Göteborg?

Håller med dig om att Valborg låter mycket vackrare!

Hoppas i alla fall du och dina nära får en riktigt skön Valborg och Kristihimmelsfärdshelg :-)

2008-04-29 @ 15:37:25
Postat av: Erika

Här ska det grillas =)
Vi har majbrasan utanför fönstret så vi kommer nog att kika på den lite också. Hoppas bara att vinden inte ligger på mot lägenheten för då blir vi rökta, hehe.

Hoppas att dagen varit bra!
Kramar!

2008-04-29 @ 17:43:12
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Anna: Ja, så kan det nog vara! :)
Vi har en massa mys och sköna saker inplanerade så jag ser verkligen fram emot att vara ledig lite. Igen!

Hoppas du får en mysig helg/veckoslut och att vädret håller sig fint för er också!

:) Kramalin

Erika: Bor Ni nära Sion kanske? Jag är uppvuxen på Stjärnhusv'gen, hus 13 längst in, alltså det översta huset närmast Sion...

Dagen har varit bra, fick mycket gjort samt att det känns så bra efter mötet som var. Chefen tyckte det gick bra och det är alltid kul med beröm och positiv feedback!

Nu ska vi på kalas! Kram gumman!

2008-04-29 @ 18:06:07
Postat av: Erika

Japp, vi bor nära sion, på fågelsångsv 11 så det är nästan mitt emot.

Funderar på att göra after eight-kakan men har du något tips på vad man kan ha istället för maräng. Min sambo är allergisk mot äggvita. Kanske kan köra utan?

Hoppas att kalaset är roligt =)
Kramis!

2008-04-29 @ 20:40:46
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Erika: Jaha, där ser man! :)

Ja, man skulle lätt kunna göra den utan men får då kanske lägga fler After Eight så att de verkligen täcker hela kakan. Ser npg snyggare ut utan glipor av kakdeg under.

Kalaset bar jättetrevlig, vi var på 4 B så vi var rätt nära Er!

Massa kramar!

2008-04-30 @ 06:16:09
Postat av: Sara

Hej! Jag säger också valborg, minsann, och det gör typ alla andra jag vet i Skåne också :)
Kanske bor en liten skåneit inne i dig nånstans? En rödgul med päls?
Sen tänkte jag fråga mästaren :) om hon vet något om ekologiska/miljömärkta/bra gympaskor. Ska köpa nya, och det bästa jag har hittat hittills är Converse Product Red, men de shippar tyvärr inte till Sverige.

Kram till dig, min vän!

2008-04-30 @ 15:56:36
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Ekoglad

Hej.
Surfade mest in på din blogg för jag letar efter ekoprodukter.
Undrar varför du inte vill äta sojalechitin?

2008-04-30 @ 20:58:03
Postat av: Malin Harju

Sara: Kanske blir det Skåne härnäst? ;)

Ska undersöka skorna, så här på rak arm vet jag dock tyvärr inte just gympadojor. Kolla in Blue Turtle i min länkilsta, de säljer skor!

Kram!

Ekoglad: Under Det handlar om mat har jag ett inlägg om sojalecition, där står mer! :)

/Malin

2008-05-01 @ 11:51:50
Postat av: N

Jag säger nog både och men mest Valborg och känner som dig att det senare är finare! Min farmors mor hette Valborg och hon var så fin!!!

2008-05-14 @ 22:35:32
Postat av: Malin Harju

N: Tack! Då är vi två i alla fall! ;)

2008-05-15 @ 13:19:56
URL: http://www.ekoblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0